Doorgaan naar hoofdcontent

Stad Oudenburg: Bladkorven in het straatbeeld

Bladkorven in het straatbeeld
In het Oudenburgse straatbeeld zijn opnieuw heel wat bladkorven geplaatst, op maar liefst 33 plaatsen verspreid over de gehele stad. Alle inwoners mogen bladeren van op het publiek domein in de korven werpen, eigen tuinafval of zwerfafval is verboden.

De herfst laat de bladeren van de bomen weelderig vallen de laatste weken. Daarom heeft de stad op 33 plaatsen in de stad bladkorven geplaatst om deze te verzamelen. De korven dienen uitsluitend voor bladeren van bomen en/of struiken op het openbaar domein. Ander afval of eigen tuinafval zijn niet toegelaten. Hier zal dan ook streng op toegekeken worden. Indien dit toch gebeuren wordt de bladkorf voor een bepaalde tijd weggenomen. We vertrouwen op de goede intenties van onze inwoners.

De groendienst zal de komende weken de parken en de straten in de mate van het mogelijke onderhouden zodat de meeste bladeren geruimd worden. Bij regenweer kunnen de bladeren zeer glad zijn waardoor het soms onveilig kan zijn. Daarom vragen we de inwoners om ook zelf de bladeren van op straat en de voetpaden in de korven te werpen. Goed onderhouden straten en voetpaden, daar werken we allen samen aan.

Op volgende locaties zijn bladkorven geplaatst:
  • Omgeving Kwekerijstraat (3 stuks)
  • Visserswijk (5 stuks)
  • Kapellestraat - Le Marais Vernierplein
  • Mariastraat (3 stuks)
  • Rozenlaan (2 stuks)
  • Cottemweg - Abdijlaan
  • Lindenlaan
  • Goesmansweg
  • Vijfwegstraat - Klokkeput (2 stuks)
  • Hoge Dijken – Haspeslaghstraat
  • Pastoriestraat (2 stuks)
  • Tijmstraat
  • Markt Oudenburg
  • Roggestraat
  • RAM
  • Kerk Ettelgem
  • Sporthal
  • Bredevoorde
  • Hoge Dijken (hotel)
  • Vijfwegstraat – Oudekerkwegel
  • Berkenlaan
  • Brouwerijstraat
  • Athilloplein
 
Wil je een bladkorf in jouw buurt? Of heb je vragen of suggesties? Neem dan contact op met onze milieudienst op het nummer 059-56 84 56 of via milieudienst@oudenburg.be
Lees verder

Covid Safe Ticket
Wil je reizen of evenementen bijweonen? Bewijs dat je Covid Safe bent!
 
 Je kan je Covid Safe Ticket / coronacertificaat opvragen:
Je meldt je aan met een van dedigitale sleutels. ItsMe is de makkelijkste manier. Op de website staan je certificaten. Je kan ze downloaden en afprinten.

Je kan ook 24/24 de helpdesk bellen op het nummer 078-78 7850, dan wordt jouw vaccinatiecertificaat per post opgestuurd!
 

HULP NODIG?

Je kan in oktober en november op volgende momenten bij onze stedelijke diensten terecht om een papieren Covid Safe Ticket telaten afdrukken.
  • In de bibliotheek (Hoogstraat 17) tijdens de openingsuren:
    • Dinsdag: 16 - 19 uur
    • Woensdag: 14 - 18 uur
    • Donderdag: 16 - 19 uur
    • Vrijdag: 15 - 18 uur
    • Zaterdag: 9.30 - 12.30 uur
  • In Lokaal Dienstencentrum Biezenbilk (Ettelgemsestraat 24), elke werkdag tussen 14 en 17 uur.
  • In het stadhuis (Weststraat 24) tijdens de laatavondopeningen op 4 november en 18 november 2021, tussen 16.30 en 19.30 uur.

BELANGRIJK! Breng zeker jouw identiteitskaart en pincode mee om het Covid Safe Ticket te komen afhalen.
Zonder identiteitskaart (en pincode)kunnen wij jou niet verder helpen.
 

VRAGEN?

Heb je  nog andere vragen, dan vind je wellicht het antwoord op: https://covidsafe.be/nl/veelgestelde-vragen
Of neem contact op met de Sociale Hulplijn op het nummer 059-40 19 95.

Lees verder

Vaccinatiecentra voor 'boosterprikken' klaar voor start
De nieuwe vaccinatiecentra in Torhout en Gistel zijn klaar voor gebruik. Zo kunnen we in de komende maanden alle 65-plussers uit de zone vlot voorzien van hun 'boosterprik'.

De 65-plussers van Oudenburg, Gistel en Ichtegem kunnen vanaf 8 november 2021 terecht in het vaccinatiecentrum op het industrieterrein Konijnenbos: Rochesterlaan 13 in Gistel. Inwoners van Torhout, Koekelare en Kortemark krijgen hun extra prik vanaf 15 november 2021 in het Dienstenhuis Groenhove: Bosdreef 5 in Torhout. 

Om het vaccineren vlot te laten verlopen herinneren we je eraan om zeker je identiteitskaart en oproepingsbrief mee te brengen naar het vaccinatiecentrum! 

Wanneer word ik opgeroepen voor mijn boosterprik?

Net als bij de vorige vaccinatierondes zal er vanuit het Agentschap Zorg en Gezondheid een oproepingsbrief verstuurd worden. Hierbij wordt rekening gehouden met je leeftijd. Alle 65-plussers ontvangen in eerste instantie een oproepingsbrief. Inwoners worden van oud naar jong uitgenodigd.

Voor de timing van je boosterprik wordt niet enkel rekening gehouden met je leeftijd, maar ook met welk vaccin je eerder al kreeg. 
  • Je kreeg het Astrazeneca of Johnson-vaccin? Dan word je voor jouw boosterprik uitgenodigd 4 maand na de 2de prik.
  • Je kreeg het Pfizer-vaccin? Dan word je 6 maand na je 2de prik uitgenodigd voor het boostervaccin.

Word je opgeroepen voor je boosterprik, meld je dan zeker aan! We behaalden binnen onze eerstelijnszone al een hoge vaccinatiegraad en daar mogen we trots op zijn. Ook nu zal er alles aan gedaan worden om iedereen die dat nodig heeft, vlot van zijn extra prik te voorzien. 

Opgelet nieuw nummer callcenter!

Vanaf 4 november 2021 kan wie moeilijkheden ondervindt bij het bevestigen van een afspraak of specifieke vragen heeft over zijn/haar vaccinatie, telefonisch terecht op het nummer 050-89 36 99. Het callcenter zal elke werkdag bereikbaar zijn tussen 8.30 en 12.30 uur.

Heb je een auditieve beperking of contacteer je het callcenter liever via e-mail? Dan kan dat via vaccinatie@torhout.be of via vaccinatie@gistel.be

Lees verder