Hamont-Achel zet meer en meer in op digitale dienstverlening. Persoonlijke attesten opvragen kon de burger al een tijdje via het e-loket en enkele weken geleden kwam daar ook nog eens de optie bij om online een afspraak in te boeken. Nu gaat de stad ook van start met een nieuwe digitaal kanaal: de stadsapp van Hamont-Achel, die je vanaf vandaag kan downloaden in de Google Play Store en de Apple App Store.
Het stadsbestuur lanceerde deze stadsapp in samenwerking met S-Lim om stedelijke info voor de burgers te bundelen in één app. Via de app kan je makkelijk en snel het stedelijke nieuws volgen, documenten opvragen in het e-loket, de afvalkalender raadplegen en zo veel meer. In de toekomst komt hier nog een belangrijke optie bij, namelijk het maken van een online afspraak.
Download de stadsapp nu!
De stadsapp van Hamont-Achel is te vinden in de Playstore en Appstore en kan je eenvoudig downloaden op je smartphone. Zo heb je steeds alle stedelijke info in je broekzak. Makkelijk toch?
Workshops om je wegwijs te maken in de digitale wereld
Denk je nu: digitaal? Dat is niets voor mij. Dan biedt dienstencentrum De Kring jouw een helpende hand. In oktober zullen zij enkele workshops aanbieden die voor jou de stap naar het digitale vergemakkelijken. Ze leren je er om online een afspraak te maken, documenten op te vragen via het e-loket en makkelijk gebruik te maken van de stadsapp. De precieze data van deze workshops worden later aangekondigd. Houd dus zeker onze stedelijke info en sociale mediakanalen in de gaten.
Wil je graag meer weten over heel het digitale luik van de stad, neem dan een kijkje op www.hamont-achel.be/digitaledienstverlening.